Leva

Är det bara jag som känner att man blir äldre.
Att livet rinner ur en. Jag är inne i en ganska trist period just nu.
Festat har jag inte gjort på hur länge som helst.
Jag ligger i soffan i mina joggisar och bara känner hur dagarna försvinner.
Orken räcker bara till jobbet nu för tiden. Knappt det.

Såhär har det varit ett tag. Jag har blivit gammal. Gammal och bitter.
Sjukdomar har avlöst varandra under höst och vinter.
Varje gång har mer och mer energi runnit ur mig.

Jag längtar efter vår och sol. Behöver alla vitaminer som finns.
Har börjat sluka frukt. Bara för att bli frisk.

Så nu ska jag ta tag i det här. Nu jävlar ska jag vakna ur mitt ide.
Resten av mitt liv börjar idag, och det börjar med shopping!



Jag vill börja leva igen.


Kommentarer
Postat av: Farsan

Hur kan du bli gammal? Jag är ju ung!!

2010-02-05 @ 16:19:11
Postat av: Farsan igen

Kom på en sak: Ålder är bara en siffra, så du kanske har rätt :-S

2010-02-07 @ 13:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback