Egentid

Min blivande gick och la sig för ett tag sen.
Jag har egentid. Det är skönt.
Trött som satan, men kan inte riktigt gå o lägga mig.
Njuter av min egentid.

I vanliga fall finns det två stunder på dagen som jag har egentid.
Om man inte räknar när M åker iväg och bollar.
Den första är på morgonen, går runt och fixar o gäspar här hemma själv.
Nummer två är just när jag gör nummer två när jag kommer hem från jobbet.

I och med att jag har det jobb jag har, så är jag aldrig själv.
Inte en lugn stund på hela dagen.
Förutom de två nämnda.
Jag har ett serviceyrke, jobbar med människor.
Tunnelbanan till och från jobbet är fullt av människor,
och oftast så är det nån man känner på samma tåg.

Att bara få andas lite, framförallt när jag kommer hem är guld värt.
M är nästan alltid hemma innan mig från jobbet.
Så en gång bad jag att innan vi börjar snacka en massa och laga mat så vill jag andas.
Bara 5 minuter. Lägga mig i soffan, och bara andas och reflektera dagen.
Det funkar bra. Efter det lilla andhålet så orkar jag vara en mysig och trevlig fruga.
Så det rekommenderas stark, andas ibland.


Men nu måste jag lyssna på min kropp. Dags för bingen.

Godnatt!

ps: I veckan går inbjudningskorten ut.. jippe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback