Har du legg?

Den frågan har jag hört två gånger den här veckan.
När jag ska köpa snus (18 årsgräns) så har dom frågat mig efter legg.
MIG. Jag är 26 år gammal, och jag får fortfarande visa legg.
Är det inte underbart?

Varje gång dom frågar skiner jag upp som en sol.
Fnittrar lite och säger med ganska hög röst innan
dom en kollar på legget:

- Jag är ju 26 år gammal.. sen fnittrar jag lite till.

Butiksbiträdet blir röd i ansiktet, ber om ursäkt.
Men jag bara ler och säger att det inte gör något.
- Du har precis gjort min dag.. kan jag lägga till ibland.

Sen flyger jag fram på mina rosa moln resten av dagen.

När börjar det vända? Innan var man arg om dom ville se legg.
Nu jublar man inombords och ibland om man har en dålig dag
även utombords. Leendet sitter på läpparna resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback