Tur i kaos

Fuck vad trött jag är idag. Kunde inte sova inatt.
Den gamla hederliga söndagsångesten gjorde sig påmind.
Vred och vände på mig mest hela natten.

Tanken var en promenad innan frukost.
Men när jag väl somnat, så var det svårt att kliva upp tidigt.

Gick upp som vanligt. Trallade iväg till tunnelbanan.
Hann med gröna linjen till slussen.
Möts av kaos när jag kliver ut. Röda linjen är avstängd.
Jag åker alltid röda linjen till jobbet. Ersättningsbussar finns.
Pallrar mig dit. Bussarna är knökafulla. Fyra åker förbi.

Inser att här kommer jag stå flera timmar om jag inte gör nåt åt det.

Bara att börja knalla. Gick från slussen till stadion.

En riktigt snabb promenad. Var genomsvettig när jag kom till jobbet.
Tur i oturen fick jag min träning för dagen iallafall.
En oplanerad sådan men ändå träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback