Pinsamt ett

Jag har blivit utmanad.

Ska nämna och berätta om pinsamma händelser
som jag har stått för i mitt liv.
Det mesta har självklart hänt på fyllan.
Så det kommer bli mycket sånt.

Första pinsamma händelsen:

Kräftskiva 2007. Jag har stått och hållt en föreläsning
inför mina kära vänner att vi minsann inte ska däcka
vid klockan tio. Vi ska festa hela natten.

Middan börjar. Jag sjunger med i alla snapsvisor.
När man sjunger, dricker man. Mycket blir det.

Jag har jättetrevligt fram tills ca: 22.00.
Tar med mig en passoaflaska ut.
Lägger mig på gräset. Halsar ur flaskan.
Somnar, ute i regnet. M och hittar mig med
flaskan brevid mig. Jag ser ut som ett barn
som somnat med nappflaskan brevid mig.
J, E och M hjälps åt att bära ner mig till stugan.

Vad som händer sen är en annan historia...

Jag utmanar nu er att skriva och berätta om pinsamma händelser.

De andra kommer komma då och då..


Kommentarer
Postat av: Filippa

festen tog väl slut för de flesta vid 22 den där kräftskivan =)

2008-10-21 @ 10:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback