Dåtid/Nutid

Jag är uppe väldigt sent. Tänkte gå o lägga mig tolv.
Ringde M och sa godnatt (han är ute o ränner).
Sen gjorde jag den sista obligatoriska bläddringen
mellan kanalerna och fastnar framför någon film
som verkar halvbra men som jag ändå inte kan slita
mig ifrån. Hittade också en liten lista på
Starlas
blogg, och tänkte också göra den.

Dåtid/Nutid

För 5 år sen:
Var jag relativt nybliven 20åring.
Har för mig att jag jobbade, på förskola i hemkommunen.
Trivdes inte riktigt med mitt liv, men var ändå glad.

För 3 år sen: Bodde jag i Jönköping. Jobbade på JC och pluggade.
Trivdes bra med mitt liv och mådde bra.

För 1 år sen: Var jag ganska precis färdigpluggad. Jobbade och
planerade flytt till Stockholm. Funderade på vad jag ville göra
i Stockholm. Plugga vidare eller jobba.

För 3 månader sen: Var jag trött på mörker och vinter.
Längtade till sommaren och solen. Planerade min
och Roberts 50 årsfest för fullt och letade smått lägenhet.

Igår: Satt jag mest hemma och tyckte synd om mig själv.
Funderade på hur det gick för dom på jobbet. Satte mig
en stund i solen och njöt på väg hem från affären.

Imorgon: Ska jag ta en sovmorgon tillsammans med M.
Sen är det klippning och slingning. Förhoppningsvis vackert
väder, för då blir det lite häng på Djurgårn, för att senare gå
på bankett med mina kära vänner.

Om 1 år: Är jag i färden med att slutplanera en av de största dagarna i mitt liv.
Jobbar säkert för fullt och längtar efter semestern. Men man vet aldrig.
Livet kan ju ändras drastiskt.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback