Rävsova

Idag har jag varit lite illamående och nu har jag fått ont i huvudet.
Jag vet vad det beror på. Har druckit för mycket kaffe och för lite
vatten. Det blir lätt så på trötta fredagar. Man hinkar kaffe och tänker
på soffan hemma för att överleva.

Ikväll är det inget planerat, och det njuter jag av.
Imorgon blir det hemfärd till mamma o pappa.
Ska fira födelsedagen som går av stapeln på måndag.

Det bästa som finns är när man rävsover på sin födelsedag.
Man hör familjen stöka ute i hallen, för att sedan komma in
och sjunga "Ja må hon leva". Kanske lite frukost på sängen,
och förhoppningsvis en massa presenter. Så det ska jag tvinga
min familj göra för mig i helgen*.

* Nämnde jag att jag fyller 25, men fortfarande beter mig som 5 när det gäller traditioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback