Avsky i blicken

Det har varit städdag här i huset.
Alla grannar har fixat och trixat med gården och huset.
Förutom jag o M. Imorse* gick jag en morgonpromenad.
När jag kom ut så trodde dom att jag skulle vara med o
städa. Men icke. Satte i mina hörlurar, tog på mig solglasögonen
och gick bara förbi. Kände blickarna bränna i ryggen.

Samma sak senare. Jag o syrran skulle in till stan.
Vi gick bara förbi våra kära grannar som var svettiga av allt
grävande, rensande och gräsklippande.

Blickarna brände i ryggen på oss, blickar fyllda med avsky.

Tur att vi snart flyttar till söder. Tror inte att alla grannar går ihop o städar där. Hoppas inte det.

* Klockan var 11. Men det är imorse för mig en söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback