Royalist.. nej tack!

Har ni läst Aftonbladet idag? Knugen (nej jag stavar inte fel, han gör det) vill ha mer
pengar. Hans barn är dyra i drift.. Är det bara jag som undrar varför Sverige som
i andra fall vill vara så modernt håller fast vid den dammiga traditionen att ha kungligheter?
Tänk vad mycket bra saker vi skulle kunna göra för våra medmänniskor med dom pengarna
(98,15 miljoner) som kungahuset får. Hjälpa hemlösa, skapa kampanjer i skolan mot mobbning,
hjälpa ensamstående föräldrar som vänder och vrider på varenda öre för att överhuvudtaget
kunna ge sina barn mat.

Kungen vill nu ha 100 miljoner per år istället, förstår ni vad det betyder? Mer skatt för oss
dödliga såklart.. allt för att sessan Madeleine ska kunna köpa sig en ny lexus.

Jag funderar på att kläcka en bra programidé för kanal 5. Här kommer den, säg vad ni tycker?
Sverige kommer ju snart ta sitt förnuft till fånga o ta bort alla blåblodiga, avsäga dom från tronen.
Då ska kanal 5 vara framme och "rädda" vår kära kungafamilj. Göra en bigbrother av det hela.
Sätta dom i ett kameraövervakat hus och se hur de klarar sig? De stora frågorna är.. kommer
drottningen klara sig utan sina plastikoperationer, kommer kungen få ett jobb.. överhuvudtaget,
hur ska det gå när Madeleine ska tvätta sina kläder? Ja det o mycket mer får ni se i Kungahuset på hal is ;)

Ha en bra dag mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback