Jönköping i mitt hjärta

Idag är det två veckor kvar tills jag jobbar sista natten på mitt jobb.
Imorron är det två veckor kvar tills vi flyttar, eller börjar flytta iallafall.

När jag tänker tillbaka på tiden i Jönköping, som har varit mitt hem
i snart 3 år så är det med värme och glädje.

Tiden har varit omtumlande känslomässigt. Mycket som har hänt.
Både bra och dåliga saker. Det började mest dåligt, jag intalade
mig själv att när vi har pluggat klart så ska vi flytta härifrån. Jag ville
bara hem. Men nu i sommar när vi blev klara med allt och vi skulle
börja söka jobb och bestämma vart vi ville bo så ville jag vara kvar här.
Men jobben vi fick fanns i Sthlm, så det blev Sthlm iallafall.

Flytten är för mig vemodig, samtidigt som jag flyttar hem så lämnar
jag mitt hem (om ni förstår).

Den bästa tiden i Jönköping trots min sjukdom var när jag började
på omvårdnadsprogrammet. Alla dessa underbara människor som
jag träffade. Framförallt Frida och hennes underbara familj.



Frida är min själsfrände. Jag pratar om allt med henne.
Hon är en underbar vän som jag alltid ska hålla kontakten
med. Hon är anledningen till att jag inte ville flytta från Jkpg.

Men det fanns andra också i klassen som jag idag har äran att kalla mina vänner.

Shit vad jag kommer sakna er!

Petra och Sara. Den underbara festglada duon.
Vi träffades på JC när jag jobbade där en period. Med Petra
och Sara i närheten är det alltid glitter och glamour.


Det är med gråten i halsen som jag börjar packa ner mitt Jönköpingsliv
i kartonger, som jag återigen lämnar tryggheten och alla underbara människor.

När jag tänker tillbaka på allt som har hänt i Jönköping, så ler jag och
jag fylls med värme.

Önska mig lycka till i Sthlm, det kommer jag behöva!


Kommentarer
Postat av: ida

Jag önskar dig lycka till gumsan. Det kommer bli kanon bra. Kul med nytt! snart är det dax för mig med! kommer lika långt ifrån vandra. hehe. Hoppas allt är bra! puss

Postat av: stephanie

svarade på din kommentar sen tänkte jag gå in å kolla vem det var..å så var det ju malin..=)
ser att ni ska flytta upp till sthlm va kul för er..hoppas allt går bra med flytten´...kramis

2007-07-30 @ 08:17:11
URL: http://missgrossmann.tjejsajten.se
Postat av: Anita

Hej vännen!
Har varit på sjön så länge att jag missat när du skulle börja packa och bege dej till Stockholm.
Du underbara, ska vi aldrig träffas mer? Vi som hade tänkt en liten träff innan du flyttar.
Jag saknar klassen och är nyfiken på hur det är med alla.
Önskar dej stor lycka till i den stora staden.
Och hoppas att vi kan skicka varandra ett mail då och då.
Stor bamsekram från Anita-"klassmamman"

2007-08-06 @ 08:19:54
URL: http://anita.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback