Var har respekten tagit vägen?

En nioåring klättrar in till krokodilerna på ett zoo och börjar slå på dom.
Krokodilerna försvarade sig själva och agerade efter sitt naturliga beteende
och drog ner pojken i vattnet och ja.. käkade upp honom.

Det känns lite som att han får skylla sig själv, eller har jag fel?
När jag var 9 år förstod jag att det inte var någon bra ide att klättra in
till krokodilerna o slå på dom, det finns en risk att man blir en festmåltid.

Ungar respekterar ingenting nuförtiden, inte 90 % av dom iallafall.

För några veckor sen var jag nere på VIP-video för att handla lite så stod
det en barnfamilj med två typ 5 åriga pojkar framför mig. Jag var tredje i kön,
dom andra och nån innan handlade (förstår ni?!?) ena pojken börjar skrika
"flytta på dig tjockis" till den som står framför lilla familjen. Inte bara en gång,
utan hela tiden fram tills den flyttar på sig. Inte nog med att han överhuvudtaget
säger det (skulle aldrig mina framtida barn göra) hans mamma står precis brevid
och gör INGENTING, hon måste uppenbart höra vad han håller på med, hela
torpa gjorde det. Hade det varit min unge hade jag lyft ut honom från affären och gett
honom en riktig utskällning.

Min fråga är alltså vart har respekten bland ungar tagit vägen?!?
Tackar vet jag Robin och Noel.. änglaungar på högsta nivå!

Kommentarer
Postat av: Mig

Vad nu?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback